Działka ma kształt prostokąta,którego szerokość wynosi 24m,a długość jest 2 razy większa.Na kwiaty i warzywa przeznaczono 80% powierzchni działki,a pozostałą część na pasiekę.Ile metrów kwadratowych działki przeznaczono na pasiekę?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T20:44:17+01:00
A=24m
b=2a=48m
P=ab=1152m

1152m -100%
x -80%

x=921,6m
odp na pasiekę przeznaczono 921,6m
2009-11-12T20:45:20+01:00
Szerokość =24m
długość =48m
P=24m*48m=1152m2
80%*1152m2:100%=921,6m2-kwiaty warzywa
1152m2-921,6=230,4m2-na pasieke
2009-11-12T21:00:11+01:00
A=24
b= 24 *2= 48
P=24*48=1152
1152---- 100%
x-----80%
x=1152*80/100=921,6 - tyle jest na kwiaty
1152-921,6=230,4 - tyle na pasiekę!