Za rozwiązanie tych zadań byłbym bardzo wdzięczny

zad1
Określ ile jest liczb dwucyfrowych naturalnych podzielnych przez :
a)5
B)8 lub 10
C)6 i niepodzielnych przez 12 .
zad2
Oblicz
a) NWD ( 546, 306) + NWW(15, 21)
b) NWW ( 21 , 28 ) + NWD ( 84,630)
zad3
O liczbie x wiadomo że NWD ( 6 , x )=3. oraz NWW ( 6 , x)=90. Oblicz x .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T21:10:10+01:00
Zad.1.
a)18 liczb podzielnych przez 5
b)11 liczb podzielnych przez 8 i 9 podzielnych przez 10
c)7 liczb podzielnych przez 6 a niepodzielnych przez 12
zad.2
a)liczba 6 + liczba 3
b)liczba 7 + liczba 3
zad.3
liczba 9
2 3 2
2009-11-12T21:31:08+01:00
Zad 1.
a)18 liczb
b)11 przez 8 i 9 przez 10
c)7 liczb

zad 2
a) 6 + 3
b) 7 + 3

zad 3
liczba 9