Dwaj sklepikarze Ai B, kupują jabłka u tego samego hurtownika. W sklepie A cena detaliczna jest o 25% wyzsza od hurtowej a w sklepie pana B o 30% wyższa od hurtowej. Pan A sprzedal 160kg jabłek, a pan B - 120kg. Który z nich więcej zyskał na sprzedazy jablek? O ile procent wiecej?

Koniecznie z obliczeniami i dobrze by bylo Pisać ze np obliczamy cene hurtowa sklepu a

Proszę na jutro

3

Odpowiedzi

2009-11-12T20:53:48+01:00
X + 25%x = x+25/100x = x+1/4x = 1i1/4x -> nie mam odpowiednich znaczków więc zapisuję tak. Chyba się połapiesz.
x+30%x=x+30/100x=x+3/10x=1i3/10x

160kg x 1i1/4x=160/1x5/4=200
120kg x 1i3/10x=120/1x13/10=156

200-156=44
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T20:57:52+01:00
25% razy 160= 25/100 razy 160 = 40 ( skróci się)
30% razy 120= 30/100 razy 120 = 36 (skróci się)
40-36 (i na dole podzielić przez 36) razy 100%= 4/36 razy 100%= 11 i jedna dziewiąta ( 4 i 36 sie skróci)
Odp. Na sprzedaży więcej zyskał pan A o 11 i jedna dziewiąta %.
2009-11-12T21:22:48+01:00
X + 25%x =
= x + 25 ÷ 100x =
= x+1÷ 4x =
= 1 i 1 ÷ 4x

x + 30%x = x + 30 ÷ 100x =
= x+3 ÷ 10x =
=1 i 3 ÷ 10x

160kg x 1 i 1÷ 4x=
= 160÷ 1x5 ÷ 4=200

120kg x 1 i 3 ÷ 10x =
= 120 ÷ 1x13 ÷ 10=156

200-156=44