Odpowiedzi

2009-11-12T20:51:09+01:00
X- cena garsonki początkowa
1,2x- po podwyżce
0,9.1,2x=1,08x - cena po obiżce
1,08x=270
x=270/1,08
x=250zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T20:55:18+01:00
Podniesiono o 20 % czyli 120% ceny początkowej:
Obniżka o 10% to 90% ceny 120% początkowej:
0,9 razy 1,2 X = 270 Gdzie x oznacza cenę początkową
1,08X = 270 / :1, 08
X = 250
2009-11-12T21:10:51+01:00
10 procent z 270 to 27. 27 * 2 = 54. 270 + 54 = 324. 10 procent z 324 to 32,4.
324zł - 32zł 40 gr = 291zł 60gr