ZADANIE1
- stawka VAT na odzież wynosi 22%. Oblicz jaką cenę powinien ustalić sprzedawca , jezeli:

a) cena netto spodni wynosi 110 zł.
b) cena netto płaszcza wynosi 370 zł.


ZADANIE2
-Cena netto za naprawę zmywarki wynosiła 120 zł. Stawka VAT na tego typu usługi wynosi 7% ile złotych zapłaci za naprawę swojej zmywarki pan Wacław?


ZADANIE3
-w grudniu sklep z płytami CD sprzedał 350 płyt z kolędami. Właściciel sklepu ustalił cenę netto jednej płyty 40 zł. Stawka VAT wynosi 22%. Ile płacili klienci tego sklepu za płytę.? Jaką kwote podatku VAT właściciel sklepu przekazał do skarbu państwa w grudniu?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T21:06:03+01:00
/ to kreska ułamkowa
1 a) 22/100=11/50
11/50*110/1=1210/50=121/5=24,10zł
110zl+24,10zl=134,10zl
b) 11/50*370/1=407/5=81,80zł
370zl+81,80zl=451,80zl
2. 120/1*7/100=840*100=8,40zl
120+8,40=128,40zl
3. 11/10*40/1=8,80zl
8,80zl.350=3080zl

mam nadzieje ze pomaogłam :)
2009-11-12T21:06:25+01:00
Zadaie 1

a) 110 zł:100=1.1zł
1.1 zł x 122 = 134.2 zł

b)370 zł:100=3.7 zł
3.7zł x 122= 451.4 zł



zadanie 2

120 zł:100= 1.2 zł
1.2 zł x 107 = 128.4 zł


zadanie 3

40 zł : 100 = 0.4 zł
0.4 zł x 122 = 48.8 zł

ODP.:Klienci tego sklepu płacili za płytę 48.8 zł

0.4 zł x 22 = 8.8 zł
350 x 8.8 zł = 3080 zł

ODP.:Właściciel sklepu przekazał 3080 zł podatku vat do skarbu państwa.
2009-11-12T21:58:25+01:00
1a. 100%-110zł
10%-11zł
20%-22zł
22%-24,2
110zł+24,2zł=134,2zł
odp:sprzedawca powinien ustalić cenę spodni 134zł i 20groszy
1b.
100%-370zł
10%-37zł
20%-74zł
22%-81,4zł
370zł+81,4zł=451,4zł
odp:sprzedawca powinien ustalić cenę płaszcza 451,4zł
2
100%-120zł
10%-12zł
1%-1,2zł
7%-8,4zł
120zł+8,4zł=128,4zł
odp pan wacław za naprawę zmywarki zapłaci 128,4zł