Odpowiedzi

2009-11-12T21:03:42+01:00
X - długość dłuższego boku
y = x - 3,25dm - długość krótszego boku

x + (x - 3,25dm)=16,5dm
2x-3,25dm=16,5dm
2x=19,75dm
x=9,875dm
y = x-3,25dm=6,625dm

P=xy=6,625dm×9,875dm=65,421875dm²
Ob=2(x+y)
Ob=2(6,625dm+9,875dm)=2×16,5dm=33dm
2009-11-12T21:05:49+01:00


bok a = x = 6,625dm
bok b= x+3,25dm = 9,875dm
a+b=16,5 dm
x+x+3,25dm=16,5dm
2x=16,5dm-3,25dm
2x=13,25dm/:2
1x=6,625dm
6.625dm+3.36dm=9.875dm
obw= 16,5dm×2=33dm
pole= 9.875dm×6,625dm=65,421875dm²
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T21:17:56+01:00
X - długość boku dłuższego
x - 3 i 1/4 - długość krótszego boku
x + (x-3 i 1/4) = 16,5 dm
x + x-3 i 1/4 = 16,5 dm
2x - 3 i 1/4 = 16,5 dm
2x = 16,5 + 3 i 1/4
2x = 16 i 2/4 + 3 i 1/4
2x = 19,75 dm /: 2
x = 9,875 dm
9,875 - 3,25 = 6,625
Ob = 2*9,875 + 2*6,625 = 33
P = a*b = 9,875*6,625 = 65,421875 dm²