Odpowiedzi

2009-11-12T21:12:39+01:00
(n-2) * 180st = 27000
180n - 360 = 27000
180n = 27360
n =152

(n-3)*n/2
(152-3)*152/2
149 * 76 = 11342
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T21:15:28+01:00
Ile przekątnych ma wielokąt, w którym suma miar jego kątów wynosi 27000.

suma kątów n- kąta wynosi (n-2)*180⁰
czyli (n-2)*180⁰=27000⁰
(n-2)=27000⁰:180⁰
n-2=150
n=152
jest to wielokąt o 152 kątach

liczba przekątnych dla n- kąta wynosi: (n-3)n/2

zatem mamy:(152 -3)*152/2=149*76=11324 przekątne
2009-11-12T21:26:41+01:00
Odpowiedź w załączeniu
Odp. 11 324 przekątne.