Dopasuj literę z cyfrą tak aby powstały poprawne opisy pojęć związanych z odziaływaniami zachodzącymi między cząsteczkami
A.siły spójności
B.siły przylegania
C.menisk
D.napięcie powierzchniowe
1.zakrzywienie powierzchni cieczy ,które powtasje w miejscu zetknięcia cieczy z ciałem stałym.
2.wzajemne przyciąganie się cząsteczek tej samej substancji.
3.powstanie "cienkiej błony" na powierzchni cieczy
4. samorzutne przemieszczanie się cząsteczek jednej substancji w drugiej
5.wzajemne przyciąganie się cząsteczek różnych substancji
proszę o pomoc !!! z góry dzięki ;-]]

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T21:20:32+01:00
2009-11-12T21:24:39+01:00
A=2
B=5
C=1
D=3
pozdrawiam i życzę 5 i 6.zadanie było robione na podstawie mojego zeszytu
8 3 8
2009-11-12T21:30:40+01:00
A.siły spójności 2
B.siły przylegania 5
C.menisk 1
D.napięcie powierzchniowe 3


4 3 4