Pan Jan wpłacił 2600 do banku FORTUNA, w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych jest równe 8% w stosunku rocznym.Ile wyniosą odsetki od tej kwoty po roku,a ile z nich pozostanie Janowi, jeśli od kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatek 20%.Zapisz obliczenia



potrzebuje pilnie z góry wielkie dzięki

3

Odpowiedzi

2009-11-12T21:17:42+01:00
2009-11-12T21:20:39+01:00
2600 * 8% = 208 odsetki
208 * 20% = 41.6
208-41.6 = 166.4
odp: zostanie mu 166.4 zł odsetek
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T21:20:53+01:00
K-2600
p-8%
t-1 rok
podatek - 20 %

d=k*p*t/100
d=2600*8*1/100
d= 208zł
208 zł*20 %= 208*0,2=41,6zł
208zł-41,6zł=166,4zł

Odp.; Odsetki wyniosą 208zł. Pan Jan otrzyma 166, 4 zł .