Miejsce bitwy:
Maraton 490 r.p.n.e.
Termopile 480r p n e.
Salamina r.p.n.e

Z trzech wymienionych miejsc bitew dwa szczególne zapadły w pamiec potomnych.Uzasadnij,dlaczego tak sie stało,uzupełniając zdania:

Maraton stał sie słynny,......(tutaj jest miejsce na 2,5 linijki)


Bitwa pod Termopilami stała sie bardzo znana,.....(tutaj tez jest 2.5 linijki)


Czekam na najlepsza odpowiedz a odp ma byc z ksiązki do historii z tematu ,,Wojny w swiecie Greckim'' z nowej podstawy programowej

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T21:24:01+01:00
Maraton stał sie słynny,ponieważ po zwycięskiej bitwie hellenów wysłano do Aten posłańca Filippidesa, by obwieścić zwycięstwo. Gdy dotarł na miejsce, padl z wycieńczenia. Na pamiątke tego wydarzenia rozgrywany jest bieg maratoński.

Bitwa pod Termopilami stała sie bardzo znana ponieważ była najsłynniejszym epizodem drugiej wojny perskiej.

2 4 2
2009-11-12T22:35:23+01:00
Maraton pod wioską Maraton
Termopile w wowozie Termopile
Salamina na morzu obok wyspy Salamina
Maraton stał się słynny poniewarz grecy wygrali z persami
Bitwa pod Termopilami stała się bardzo znana pomiewarz 300 spartan broniła się przez długi czas wszyscy zgineli król spartan też

1 2 1