Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T21:24:19+01:00
Moim zdaniem nie istnieje coś takiego jak przeznaczenie czy siła wyższa - wszystko dzieje sie za sprawą przypadku. Przypadki się zdażają często np spotykamy kogoś przez przypadek, ale zawsze to my mamy wpływ na to co w zwiazku z tym zrobimy np czy porozmawiamy z ta osobą czy udamy że jej nie znamy i odejdziemy. Każdy trzyma los w swoich rękach.
2009-11-12T21:26:00+01:00
Wiara w przeznaczenie oznaczałaby utratę wolnej woli tak mocno postulowanej
w Księdze Stworzenia.Wypełnianie przeznaczenia dowodziłoby iż jesteśmy
automatami zaprogramowanymi przez Boga. Z punktu widzenia człowieka nie
jest możliwe ścisłe przewidywanie przyszłości.Wiec sami dla siebie nie jesteśmy
deterministyczni.Musimy respektować potęgę przypadku Kim zaś jesteśmy z punktu
widzenia Boga? Wolnymi jednostkami czy zdalnie sterowaną zabawką? Nieważne bo
i tak nie moglibyśmy negocjować z Bogiem oczekiwanych zmian.Ta prawda nie pomogłaby
tez filozofom,bo nasza logika nie musi być identyczna z logiką Siły Wyższej.