Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T21:21:25+01:00
*wprowadzenie wolnej elekcji doprowadziło do zaborów;
*dawały obcym monarchom możliwość wtrącania się w sprawy Polski;
*szerzyło się przekupstwo wśród szlachty, która za pieniądze głosowała zgodnie z życzeniem magnatów bądź obcych dworów;
*ograniczenie władzy króla ,który ubiegając się o tron składał wiele obietnic i zatwierdzał dotychczasowe przywileje szlacheckie, co znacznie osłabiało pozycję monarchy;
3 3 3
2009-11-12T21:23:26+01:00
Uważam ,że Wolne elekcje dla kraju były niekorzystne.
Dawały obcym monarchom możliwość wtrącania się w sprawy Polski. Różnice zdań na temat kandydatów były źródłem nieporozumień i groziły wojnami domowymi. Jednocześnie szerzyło się przekupstwo wśród szlachty, która za pieniądze głosowała zgodnie z życzeniem magnatów bądź obcych dworów.
Bardzo negatywnym skutkiem było również ograniczenie władzy króla ,który ubiegając się o tron składał wiele obietnic i zatwierdzał dotychczasowe przywileje szlacheckie, co znacznie osłabiało pozycję monarchy. Można dodać, iż wolne elekcje prowadziły do zaborów.
3 2 3