Przedsiębiorstwo transportowe TRANS wynajmuje autokary.Przedsiębiorstwo to dysponuje zwykłymi autokarami oraz autokarami piętrowymi.W autokarze piętrowym jest o 26 więcej miejsc dla pasażerów niż w zwykłym autokarze.Natomiast w trzech zwykłych autokarach mieści się o 3 pasażerów mniej niż w dwóch piętrowych.Ile jest miejsc dla pasażerów w każdym z tych autokarów


Pilnie z góry dziękuje

3

Odpowiedzi

2009-11-12T21:29:03+01:00
X-liczba miejsc w pietrowym
y-liczba miejsc w zwykłym

y=x+25
2y=3x-3

y-x=25
2y-3x=-3

2y-2x=50
-2y+3x=3

x=53

y=53+25
y=78


1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T21:29:21+01:00
X liczba osob w zwyklym autobusie
y liczba miejsc w autobusie pietrowym


w pietrowym jest o 26 więcej miejsc dla pasażerów niż w zwykłym autokarze, czyli
y=x+26
w trzech zwykłych autokarach mieści się o 3 pasażerów mniej niż w dwóch piętrowych
3x=2y-3

mamy uklad rownan
y=x+26
3x=2y-3

y=x+26
3x=2(x+26)-3

y=x+26
3x=2x+52-3

y=x+26
x=49

y=49+26=75
x=49

w zwyklym autobusie jest 49 miejsc , w pietrowym jest 75miejsc
2 5 2
2009-11-12T21:36:04+01:00
Z-zwykłe
p-piętrowe

{ p=26+z
3z=2p - 3
w klamrze ma być jedno i drugie

podstawiam do funkcji
3z=2(26+z) -3
3z=49+2z-3
3z=49+2z
z=49
w zwykłym 49
w piętrowym p=26+z=26+49= 75miejsc
pozdrawiam
1 4 1