Kierowca wyruszył z gdańska o godzinie 6:15 i dotarł do Warszawy o 10:30. Przejechał w tym czasie 360km. Wracając z Warszawy jechał pół godziny dłużej. W którą stronę jechał z większą średnią prędkością i o ile większą???
Proszę o podanie dwóch prędkości i sposobu jak to liczyliście.

3

Odpowiedzi

2009-11-12T21:32:25+01:00
Wg mnie jest tak:
V = s/t
s=360
t1=10:30 - 6:15 = 4:15 czyli 4,25h
czyli V = 360km/ 4,25h = 84,7 km/h

t2= 4:15+0:30=4:45 czyli 4,75h
czyli V= 360/ 4,75 = 75,79

pewna nie jestem ;) tak mi się tylko wydaje.
2 4 2
2009-11-12T21:38:33+01:00
V = s/t
s=360
t=10 ÷ 30 - 6 ÷ 15 = 4 ÷ 15
czyli 4,25h
czyli V = 360km ÷ 4,25h = 84,7 km/h

t²= 4 ÷ 15 + 0 ÷ 30 =
= 4 ÷ 45
czyli 4,75h
czyli V= 360 ÷ 4,75 = 75,79
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T22:00:30+01:00
Od 6:15 do 10:30 to jest 4 godz. i 15 minut=4,25h
360km:4,25h=84,71 km/h z Gdańska do Warszawy jechał z prędkością 84,71 k/h
wracał pół godz. dłużej czyli 4godz. i15 minut + 30 minut=4,75h
360km:4,75h=75,79 km/h wracał z Warszawy z prędkością
75,79 km/h
84,71-75,79=8,92 km/h
Z większą prędkością jechał z Gdańska do Warszawy o 8,92 km/m więcej.
2 4 2