Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T21:45:40+01:00
Oblicz dla jakich wartości m i n wielomiany W i P są równe gdy:
W(x)=(mx²-n)(x+m)=mx³+m²x-nx-nm
P(x)=(x²-3)(x+1)=x³+x²-3x-3
zatem
m=1
-n=-3→n=3
1 5 1
2009-11-12T21:48:59+01:00
W(x)=(mx²-n)(x+m)=mx³+m²x²-nx-mn
P(x)=(x²-3)(x+1)=x³+x²-3x-3

wielomiany sa rowne, jesli odpowiednie wspolczynniki sa rowne
czyli

m=1
m²=1
n=3
mn=3

czyli m=1, n=3
1 5 1
2009-11-12T21:54:19+01:00
W(x)= (mx²-n) × (x+m)= mx³ + m²x² - nx - mn
P(x)=(x²-3) × (x+1)= x³ + x² - 3x - 3

wiec

m= 1
m²= 1
n= 3
mn= 3

a wiec
m=1
n=3
1 5 1