Odpowiedzi

2009-11-12T21:40:58+01:00
P t = 16 - 2*0,5*2*4 - 0,5*2*2 = 16 -8 -2 = 6
Pt = 6 cm^2
Pt/P = 6/16 = 3/8
Pt -pole trójkąta DEF
P - pole kwadratu.
2009-11-12T21:42:01+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T21:42:49+01:00
1. ( NAJPIERW TRZEBA OBLICZYĆ TRÓJKĄTY POWSTAŁE W WYNIKU POŁACZENIA SIĘ TYCH PUNKTÓW DEF.)

P1=½×a×h
P1-½x8x8
P1=4x8
P1=32cm² <------są 2 takie trójkąty


P2=½×a×h
P2=½×16×8
P2=8x8
P2=64 cm²

2x32cm²+64cm²=96cm²

Pkwadratu=16x16
Pk=256cm²


P( tego trójkąta co chcesz obliczyć) =256cm²-96cm²=160cm²


2. a=30cm
b=¾x30cm=22,5cm
c= ¼x30cm=7,5cm
30cm+7,5cm=37,5 cm
obw=30cm+22,5cm+37,5cm=90cm

3.tak




Mam nadzieję, że pomogłam i nie zrobiłam błędów. pozdrawiam ;]