Odpowiedzi

2009-11-12T21:39:59+01:00
Tlen+ wapń= tlenek wapnia
tlen+ beryl= tlenek berylu
2009-11-12T21:40:38+01:00
Tlen + wapń --> tlenek wapnia
pierw. zw. chem.
substraty produkty
Typ reakcji: reakcja syntezy

tlen + beryl --> tlenek berylu
pierw. zw. chem.
substraty produkt
Typ reakcji : treakcja syntezy
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T21:51:40+01:00
2 atomy wapnia reagują z 1 cząsteczką II-wartościowego tlenu tworząc tlenek wapnia (II)

2Ca + O2 -> 2CaO

2 atomy Be II - wartościowy reaguja z 1 cz. II wartościowego tlenu tworząc tlenek bromu. ;)

2Be + O2 -> 2BeO