Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T21:41:21+01:00
Konstytucja - akt prawny, o najwyższej mocy prawnej w państwie, co wyraża się w szczególnym trybie jej uchwalania i zmiany oraz w nazwie,
określający zasady ustroju państwa, suwerena i sposoby wykonywania przezeń władzy, podstawowe prawa, wolności i obowiązki jednostki oraz zawierający postanowienia dotyczące trybu zmiany swoich norm. (ta definicja konstytucji eliminuje konstytucje niepełne i elastyczne)
  • Użytkownik Zadane
2009-11-12T22:15:10+01:00
Konstytucja - jest to akt prawny, o najwyższej mocy prawnej w państwie. Preambuła określa wartości priorytetowe dla polskiego społeczeństwa,
określający zasady ustroju państwa, suwerena i sposoby wykonywania przezeń władzy, podstawowe prawa, wolności i obowiązki jednostki oraz zawierający postanowienia dotyczące trybu zmiany swoich norm.Odwołuje się do chrześcijańskiego dziedzictwa narodu.