Trójkąt prostokątny ABC o przyprostokątnych |AB|=18 , |BC|=24 przecieto prosta rownolegla do przyprostokatnej BC tak ze AB zostala podzielona w stosunku 2:1 . Oblicz dlugosci bokow odcietego trojkata korzystajac z twierdzenia talesa i pitagorasa rozwaz wszystkie mozliwosci.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-12T21:45:20+01:00
C^2=a^2+b^2
c^2= 225+400
c^2= 625 / √
c=25

lADl = 15*1/2= 7 1/2
lAEl= 25 * 1/2 = 12 1/2

lDEl=
c^2= a^2+ b^2
156,25= 56, 25 + b^2
b^2= 156,25- 56,25
b^2= 100/√
b= 10
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T22:04:26+01:00
Witam. Oto rozwiązanie Twojego zadania :), pozdrawiam
22 5 22