Odpowiedzi

2009-11-12T21:54:33+01:00
G - kilo gruszek
j - kilo jabłek

j - 100%
g - 175%

g = 1,75 j
5j + 5 g = 17 zł

g / 1,75 = j
5 ( g/1,75) + 5g = 17
5g + 8,75 + 5g = 17
10g = 8,25
g = 0,825

0,82 złotego kosztuje kilo jabłek
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T22:12:03+01:00
X cena kg jabłek
1,75x cena kg gruszek
5x+5(1,75x)=17zł
5x+8,75x=17
13,75x=17/:13,75
x=1,24 cena kg jabłek
1,75 razy1,24=2,17 cena kg gruszek
5 razy 1,24+5 razy 2,17=6,2+10,85=17,05 w przybliżeniu 17 zł
kg jabłek kosztuje 1,24 zł
w zadaniu nie jest podane ile kg kupiono gruszek wydaje mi się że tyle co jabłek jeśli nie napisz
2 5 2
2009-11-12T22:53:14+01:00
Cenna kg gruszek jest o 75 % wyższa od ceny kg jabłka. za 5 kg jabłka i gruszek zapłacono 17 zł. Ile kosztuje kg jablka?

zakładam że kupiono 5 kg tego i tego


J-jabłka 5J poniewaz 5 kilo 5*1,75 poniewaz gruchy sa o 75% drozsze, no i powstaje prosciutkie rownanie
5J+5*1,75J=17
13,75J=17
J=1,23(63) 63 w okresie tzn ze sie powtarzaja te 2 liczby do konca kalkulatora :)