Odpowiedzi

2009-11-12T21:54:09+01:00
I skarbonka- 2x
II skarbonka- x
2x+x=45
3x=45/÷3
x=15
2x=30

O: W pierwszej skarbonce było 30 zł a w drugiej 15.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T21:55:02+01:00
1 skarbonka- 2x
2 skarbonka- x
2x + x = 45
3x = 45 / 3
x=15
2x = 30
1 5 1
2009-11-12T21:59:57+01:00
3x=45zl /:3
x=15zl




2 skarbonka x
1 skarbonka 2x (2 razy wiecej)
suma w skarbonkach 45zl
ukladamy rownanie
3x=45
dzielimy przez trzy
x=15

2 skarbonka x=15
1 skarbonka 2x=2*15=30

odp: W 1 skarbonce bylo 30 zl a w drugiej 15zl.
1 3 1