Uporzątkuj jednomiany zgodnie z regułą opisaną obok
To ta reguła : Jeśli w jednomianie występują pierwiastki, to zwykle te pierwiastki zapisujemy na końcu , na przykład : X2 √3 , 2a√3 , -xy2(dwójka jest potęgą)√7


Przykłady do rozwiązania : a) a*3b√2
b) x√5 * y√3
c) -3x5(piątka jest potęgą)√3*x√6
d) 3√2ab2(dwójka jest potęgą) * (-a5(piątka jest potęgą)√3)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T22:11:39+01:00
A) 3ab√2
b) xy√15
c)-3x6(szóstka jest potęgą)√18
d)-3a6(szóstka jest potęgą)b²√6
(wystarczy na początku napisać liczbe jeśli jest ich kilka to trzeba pomnożyc przez siebie, następnie litery w porzadku alfabetycznym jeśli maja potęgi to je do siebie dodac[litera bez potęgi to jako litera do potegi 1] a na końcu zapisać pierwiastki jesli jest ich kilka nalezy pomnożyć to co jest pod pierwiastkiem i zapisać pod nim) mam nadzieje ze zrozumiałaś choć trochę...:)
16 3 16
2009-11-12T22:17:44+01:00
a) a*3b√2=ba³√2
b) x√5 * y√3=xy√3√5=xy√15
c) -3x5(piątka jest potęgą)√3*x√6=-3x⁵√3x√6=-3x⁶√18
d) 3√2ab2(dwójka jest potęgą) * (-a5(piątka jest potęgą)√3) =3√2ab²(-a⁵√3)=-3b²a⁶√6
12 4 12
2009-11-12T22:22:38+01:00
Przykłady do rozwiązania : a) a*3b√2
b) x√5 * y√3
c) -3x5(piątka jest potęgą)√3*x√6
d) 3√2ab2(dwójka jest potęgą) * (-a5(piątka jest potęgą)√3)

a)3ab√2
b) xy√15
c)-3x⁶√18
d)-3a⁶b²√6
8 4 8