Zadanie 5:


Dwie drużyny rozgrywają mecz siatkówki. Zwycięża drużyna, która pierwsza zwycięży w trzech setach. Na ile możliwych wariantów może toczyć się rozgrywka?




Zadanie 6:



W trójkącie średni co do długości bok jest o 3 dłuższy od najkrótszego i o 6 krótszy od najdłuższego boku. Jakiej długości może być najkrótszy bok tego trójkąta?

2

Odpowiedzi

2009-11-12T22:11:38+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T22:18:22+01:00
Zadanie 5.
Wynikiem jest 3!, czyli 6, bo 1*2*3=6
Odp. Na sześć.

Zadanie 6.
x-najkrótszy
y-średni
z-najdłuższy
x+x+3>x+9
2x>x+6
x>6
Więc najkrótszy bok musi mieć długość większą niż 6 jednostek.