Odpowiedzi

  • tos
  • Początkujący
2009-11-12T22:49:12+01:00
Warszawą - Moskwą roznica wynosi 1h 1min
Warszawą - Paryżem roznica wynosi 1h 16min
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T23:32:49+01:00
Podaj różnicę w czasie strefowym, słonecznym i urzędowym miedzy Warszawą - Moskwą i Warszawą - Paryżem.

w warszawie i paryżu obowiązuje czas strefowy środkowoeuropejskiego (GMT + 01:00), natomiast w moskie GTM +3:00 czyli różnica w czasie strefowym między warszawa, paryżem w stosunku do moswy wynosi 2 godziny. warszawa położona jest 21°00' szerokości geograficznej wschodniej(E), paryż 2° 21′ E; natomiast moskwa położona jest 37*,37'E szerokości geograficznej.

1. różnica czasu słonecznego między:
a) Warszawą a Paryżem
b) Moskwą a Warszawą
c) moskwą a paryżem
A) WARSZAWA 21°00' E- 2° 21′ E PARYŻ= 17°39'
1°= 4 MINUTY
17°*4=68 MINUT + 39'* 4 SEK=68 MINUT +156SEK=68+2 I 36 SEK=70 I 36 SEK= 1 GODZINA 10 MINUT I 36 SEKUND RÓŻNICY MIĘDZY WARSZAWĄ A PARYŻEM.
ODPOWIEDZ RÓŻNICA CZASU SŁONECZNEGO MIĘDZY WARSZAWA A PARYŻEM WYNOSI 1 GODZINE 10 MINUT I 36 SEKUND.
B) Moskwą 37°37' E-21°00'' a Warszawą= 16°37'
1°= 4 minuty
16°*4= 64 +37'* 4 sek.=64 minuty+148 sekund=64+2 minuty i 28 sekund=
66 i 28 sekund czyli 1 godzine 6 minut i 28 sekund różnicy
odpowiedz: różnica czasu słonecznego między Moskwą a Warszawa wynosi 1 godzine 6 minut i 28 sekund
C) Moskwa 37°37'- 2° 21′ Paryż= 35° 16'
1°=4 minuty
35° razy 4 minuty= 140 minut= 16' razy 4 sekundy= 140minut+ 1 minuta i 4 sekundy=141 minut i 4 sekundy= 2 godziny 21 minut i 4 sekundy różnicy
odpowiedz. Różnica czasu słonecznego między Moskwą a paryżem wynosi 2 godziny 21 minut i 4 sekundy
3. czasy urzędowe w Warszawie(Polsce) obowiązują dwa czasy urzędowe 1.- czas środkowoeuropejski które jest zwiększony o godzinę w stosunku do czasu koordynującego UTC, drugi natomiast czas środkowoeuropejski letni który jest zwiększony w stosunku do czasu koordynującego UTC o dwie godziny. taki sam jak w Warszawie jest czas w paryżu(mamy vten sam czas środkowoeuropejski)
natomiast czas urzędowy w moskwie to +3:00 UTC czyli plus 3 godziny do czasu koordynującego UTC. Różnica więc między moskwą a warszawą i paryżem również w tym przypadku wynosi 2 godziny.

POZDRAWIAM:)







3 4 3