Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T22:39:26+01:00
Czym się różni HIV od AIDS? Mówiąc krótko wirus HIV wywołuje AIDS.

HIV (ang. human immunodeficiency virus) – czyli ludzki wirus niedoboru odporności, atakuje komórki odpornościowe organizmu. Wirus ten jest bardzo „sprytny” bo może bardzo długo nie dawać o sobie znać rozwijając się w ciele zarażonego niszcząc układ obronny organizmu. Z kolei AIDS (Acquired Immune Deficiency Syndrome) – czyli zespół nabytego niedoboru odporności jest ostatnią fazą u zakażonych wirusem HIV. Układ odpornościowy jest tak słaby, że nie chroni organizmu przed chorobami. Zarażony może za chorować m.in. na nowotwór, zapalenie płuc, gruźlicę i wiele innych groźnych chorób, które w efekcie często doprowadzają do śmierci.


2009-11-12T22:44:48+01:00
-wirus HIV wywołuje AIDS
-wirus HIV czyli ludzki wirus niedoboru odporności, atakuje komórki odpornościowe organizmu. Wirus ten jest bardzo „sprytny” bo może bardzo długo nie dawać o sobie znać rozwijając się w ciele zarażonego niszcząc układ obronny organizmu
-Z kolei AIDS czyli zespół nabytego niedoboru odporności jest ostatnią fazą u zakażonych wirusem HIV
-przy AIDS Układ odpornościowy jest juz tak słaby, że nie chroni organizmu przed chorobami
-zarażony jest tak słaby, ze latwo mu bardzo o chorobe np. zapalenie pluc i wiele innych groznych chorob najczesciej prowadzacych do smierci