Odpowiedzi

2009-11-12T22:52:11+01:00
Wszystkie te zwierzęta łączy jedna cecha że gromadzą bardzo duże zasoby tłuszczu i nie grozi im wyginięcie przez śmierć głodową. Lecz mogą wyginąć przez globalne ocieplanie się klimatu i kłusownictwo.
2 1 2
2009-11-12T22:52:34+01:00
Przystosowanie niedzwiedzia;
-grube futro, ktore zatrzymuje i wchłania ciepło
przystosowanie foki
-skóra która gromadzi ciepło i posiada w sobie tłuszcz dzieki czemu eskimosi mają pozywienie
przystosowanie wielbłądow;
maja dwa garby.dzieki ktorym moga magazynowac w nich wode
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T22:53:32+01:00
Wielbłąd ma garby, w których przetrzymuje różne substancje (głównie tłuszcze) , co pozwala mu na przetrwanie na pustyni.

Niedźwiedź polarny ma futro, które go ogrzewa i utrzymuje ciepło ciała (co pozwala na przetrwanie w danych warunkach)

Foka ma opływowy kształt ciała, co sprawia, że dobrze pływa.



P.S. Koledzy wyżej zrobili parę błędów. Np jeden napisał, że wielbłądy mają dwa garby. Otóż nie wszystkie - 2 garby mają "baktriany"
2 5 2