Zad 1
Podane liczby : -9, 4 3/4, 0.1, -2 3/5, 5.32, 11, -17 zapisz w postaci ułamka zwykłego.
zad 2
Spośród liczb 10 1/3, -16.95, 2.375, 17, -28 3/4, 0, -2 3/8, 25 1/2, -25.5, 28,75 wypisz :
liczby naturalne, wymierne ujemne, liczby całkowite, niedodatnie, wymierne dodatnie, nieujemne

3

Odpowiedzi

2009-11-12T22:57:28+01:00

zad.1
-94/10
3/4
1/10
-2 3/5/1
266/5
11/1
-17/1

zad. 2
naturalne: 10,17,28,75,0
wymierne ujemne: -16,95 ,,-28¾ ,,-2⅜ ,,-25,5
całkowite: 17,,0,,,28,,,75
niedodatnie:-16,95,,,-28¾,,,-2⅜,,,-25,5
wymierne dodatnie:10⅓,,,2,375,,,17,,,25½,,,28,,,75,,,0
nieujemne:10⅓,,,2,375,,,17,,,,,,25½,,,28,,,75,,,0
2009-11-12T23:05:47+01:00
1.-9 = -9/1
4 i 3/4= 19/4
0.1= 1/10
-2 i 3/5=-13/5
5.32=532/100
11=11/1
-17=-17/1
*zwroc uwge na minusy ;)
2.
liczby naturalne: 17 , 25 ,0
wymierne ujemne: -16.95 ,-28 3/4,-2 3/8 ,-25.5
liczby całkowite : 17 , 25, 0
liczby calkowite nie dodatnie - brak
liczby wymierne dodatnie: 10 1/3 ,2.375 ,17 ,25 ,25 1/2 , 28,75
mam nadzieje ze ci pomogłam:) nie daje reki ze jest dobrze ale raczej tak
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T23:06:29+01:00
Zad.1] -9=-¹⁸/₂ ,,4¾=¹⁹/₄ ,,0,1=¹/₁₀ ,,,-2⅗=-¹³/₅,,,5,32=5³²/₁₀₀=⁵³²/₁₀₀ ,,,11=³³/₃,,,17=³⁴/₂ zad.2]naturalne:10,17,28,75, niektórzy matematycy zaliczą tu tez0,ale inni nie,wymierne ujemne:-16,95 ,,,-28¾,,,-2⅜,,,-25,5 całkowite:17,,0,,,28,,,75.niedodatnie:-16,95,,,-28¾,,,-2⅜,,,-25,5 wymierne dodatnie:10⅓,,,2,375,,,17,,,25½,,,28,,,75,,, oraz niektórzy 0, nieujemne:10⅓,,,2,375,,,17,,,,,,25½,,,28,,,75,,, i niektórzy 0[chociaż wg mnie 0 nie jest ani dodatnie ani ujemne]-pozdrawiam