1. Jaka jest obecnie tendencja w ilosci wydobycia surowcow mineralnych na swiecie?
2. Przedstaw argumenty przemawiajace za koniecznoscia racjonalnego gospodarowania zasobami naturalnymi ziem, ich oszczedzania oraz potrzeba ich odzyskiwania.
3. Podaj przyklady dzialan czlowieka, ktore przyczyniaja sie do powiekszenia obszaru uzytkow rolnych kosztem nieuzytkow.

2

Odpowiedzi

2009-11-13T13:33:09+01:00
Z roku na rok, jest coraz większe wydobycie.


-ponowne przetwarzanie prowadzi do dłuższej możliwości korzystania
-oszczędzanie sprawi ze zasoby nie skończą się szybko
-poddawanie recyklingowi spowoduje mniejsze zanieczyszczenie środowiska
-


Nawadnianie: Irygacja pustyń, melioracja i osuszanie nadmiernie nawodnionych obszarów.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-13T16:30:35+01:00
1. Wzrastający popyt na surowce mineralne (ropa, węgiel, krzem, rudy metali, gaz) kształtuje podaż a więc ciągle rosnący wzrost wydobycia surowców mineralnych.

3. Użyźnianie gleby, używanie nawozów.

2. Zasoby Ziemskie nie są nieskończone, prognoza jest jednoznaczna, niebawem możemy doczekać całkowitego wyczerpania powierzchniowych złóż surowców mineralnych, obecny poziom technologiczny nie pozwala nam zejść wgłąb Ziemi, jedynym sposobem na odroczenie godziny wyczerpania zapasów Ziemi, jest recykling materiałów , także odpadów biologicznych w celu pozyskania energii . Racjonalne gospodarowanie, tyczyć się powinno głównie poprawienia procesów technologicznych oraz zaprzestania marnowania energii i surowców na zbędne produkty (np jednorazowe torby foliowe). Również w trosce o środowisko naturalne powinniśmy zadbać np o alternatywne źródła pozyskiwania energii oraz redukcję odpadów.
1 5 1