Odpowiedzi

2009-11-13T08:53:27+01:00
W tym przykładzie dałeś czynność w Past Continuous przerwaną czynnością w Past Simple. Bardzo często te 2 czasy się ze sobą łączą, bo oznaczają:
- gdy robiłem (......) wtedy (.....) [to przerwało moją czynność]

np. Gdy brałem prysznic, zadzwonił telefon.
7 3 7
2009-11-13T10:52:58+01:00
Polega to na przerwaniu czynności, którą ktoś robił np. Kiedy brałam prysznic ktoś zadzwonił do drzwi.
tak mi się wydaje ;)
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T14:04:07+01:00
To zdanie jest w czasie past continuous i past simple

czasu past continuous uzywamy gdy:
- mowimy o wydarzeniach ktore mialy miejsce w przeszlosci przez okreslony czas
- opisujemy wiecej niz jedno wydarzenie z przeszlosci i dzieja sie one w tym samym czasie

czasu past simple uzywamy gdy:
-opisuje wydarzenia z przeszlosci nie majace zwiazku z chwila obecna
-opisuje czynnosci , ktore nastapilay jedna po drugiej

gdzy masz zlaczone czasy past simple i past continuous to:
-kiedy jakas czynnosc zostala przerwana to czynnosc ktora pzrerywa jest opisana w czasie past simple
jezeli jeszcze nie zrozumiales to napisze inaczej
-czynnosc dłuższa jest w czasie past continuous a czynnosc ktotsza jest w past simple np.
Grandma was reading book when the telephone rang
(Babcia czytala gazete kiedy telefon zadzwonil)
babcia czytala gazete (czynnosc dluzsza) , telefon zadzwonil (czynnosc krotsza)
9 4 9