Jabłko spadło swobodnie na ziemię z wysokości 3m. Oblicz czas spadania jabłka (wynik podaj w sekundach z dokładnością do jednego miejsca po przecinku). Ponadto oblicz, z jaką szybkością jabłko uderzyło o ziemię. Do obliczeń przyjmij wartość przyspieszenia grawitacyjnego równe 10m/s2. Zapisz obliczenia i odpowiedź

2

Odpowiedzi

2009-11-13T09:45:05+01:00
H=0,5*g*t^2
t = sqrt(2*h/g)
v=sqrt(2*h*g)
t=0,77 s
v=7,7 m/s
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T09:47:59+01:00
Potrzebne wzory na ruch jednostajnie przyspieszony
bez predkosci poczatkowej
s=1/2at²
v²=2as
DANE
h=3m
g=10m/s²
OBL
t,v

h=1/2gt²
t²=2h/g
t²=6/10
t²=0,6
t=√0,6=0,8s
v²=2gh
v²=2*10*3
v²=60
v=√60=7,75m/s

ODP
Czas spadania jeblka wynosil 0,8s a jego predkosc uderzenia o ziemią wynosila
7,75m/s

Pozdrawiam
Hans

3 3 3