Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T09:40:08+01:00
Żeby zrozumieć ten wiersz musimy znać jego poprzednie wersy:
Beksa płaksa...
Dlaczego płaczesz?
Moja miła wyjechała daleko
I już więcej jej nie zobaczę...
A ile ty masz lat?
Jedenaście...
Fe taki duży i płacze
Ja nie płaczę nigdy proszę pana
Ani gdy stłukę kolano
I w skórę umiem brać bohatersko
Tylko dziś mnie bardzo boli serce
Masz czas jeszcze na rozterki duszy
Ja wiem proszę pana
Jesteś za duży żeby płakać
A za mały żeby kochać
Więc się błąkam po oziębłym globie
Wielkie dziury obnosząc na pończochach
I czerwone odstające uszy

Tak więc w wierszu wypowiada się młody, jedenastoletni chłopak, który rozmawia zapewne ze starszym panem. Nie będę robił interpretacji całego wiersza, zachowam ją dla siebie. Zinterpretuję jedynie fragment o którym mówiłeś:
Więc się błąkam po oziębłym globie
Wielkie dziury obnosząc na pończochach
I czerwone odstające uszy

To ma zarówno dosłowne jak i przenośne znaczenie. Dosłowne, to takie, że chłopiec chodzi po świecie, szukając swojej ukochanej, która odeszła. Jest zmęczony, brudny, jego ciuchy są stare i zniszczone. Jest mu zimno, o czym mówi fragment ,,I czerwone odstające uszy". Przenośne znaczenie jest natomiast inne. Chłopiec stracił swoją ukochaną, wie, że nigdy jej nie zobaczy. Jest załamany. Do tej pory wszystko robili razem, a teraz został kompletnie sam, musi sam stawić czoła problemom życiowym, rozpocząć życie na nowo. ,,Wielkie dziury obnosząc w pończochach". Pończochy oznaczają zapewne jego serce. Dziewczyna złamała mu serce, została po niej pustka, a on nie wie jak ją zapełnić. ,,I czerwone odstające uszy" -Ten fragment można rozumieć jako: ukochana odeszła, a jemu jest przykro, nie wie jak sobie z tym poradzić, dusi w sobie problemy.

Pozdrawiam.
7 4 7
  • Użytkownik Zadane
2009-11-13T09:45:31+01:00
Wydaje mi się że t o to ;
Przysłowie mówi o tym co się dzieje z nami samym sobą chodzę gdy jest zimno podartych pończochach .
Ale jeszcze to sprawdź . Ale tu zarówno mogą być przenośnie lub porównanie do tego wszystkie
5 2 5