Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T09:55:56+01:00
Oblicz sterzenie procentowe roztworu otrzymanego po rozpuszczeniu 6g soli w 30cm szescienych wody
Gęstość wody wynosi 1g/cm³ więc:
Cp=ms/mr *100%
Cp=6g/36g * 100%=600/36 % ≈17%
Odp. Stężenie procentowe tego roztworu wynosi około 17%
Cp to stężenie procentowe
ms to masa substancji
mr to masa roztworu
Pozdrawiam
2009-11-13T14:41:22+01:00
30cm³ wody
Gęstość wody wynosi 1g/cm³ więc:
Cp=ms/mr *100%
Cp=6g/36g * 100%=600/36 % ≈17%
Odp. Stężenie procentowe tego roztworu wynosi około 17%