Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T13:12:21+01:00
Nie zgadzam sie z elfcikiem - największe rzeki to eufrat i tygrys
ur i babilon to miasto starożytnej mezopotamii.
napiszę ci tylko parę zdań.
Mezopotamii, czyli Międzyrzecze położona była pomiędzy dwiema wielkimi rzekami: Eufratem i Tygrysem, obecnie są to terytoria państwa irackiego. W ich delcie, nad zatoką Perską, utworzył się bardzo przyjazny dla życia ludzi obszar, których szybko został zaludniony. Suchy, gorący klimat nie sprzyjał jednak uprawom poza ujściem rzek, toteż w ludzie skupiali się tylko przy wybrzeżach, z czasem, gdy powstały kanały nawadniające, zaczęto przemieszczać się bardziej na północ.
1 3 1
2009-11-13T16:02:16+01:00
Aby jak najlepiej wykorzystać zasoby wodne, budowano sieć kanałów i basenów, które tworzyły SYSTEM NAWADNIAJĄCY. Dzięki niemu woda szybko rozprzestrzeniała się,nawadniając pola położone wyżej i dalej od brzegów rzeki. Kanały i baseny zatrzymywały również wodę, którą wykorzystywano do systematycznego podlewania gleby oraz nawadniania pl nie obojętnych wylewem. Kanały musiały być regularnie oczyszczane, ponieważ zarastały roślinami wodnymi.
--------------------------------------------------------------------
Nie wiem czy do końca o to ci chodziło? ; ]
1 3 1