Błagam pomóżcie mi-Oblicz wysokość słońca w Nowym Yorku (40N , 74W )w południe :
a)w dniu równonocy wiosennej i jesiennej
b)w pierwszym dniu astronomicznego lata

i - W Warszawie(52N , 21E ) jest godzina 17:50 czasu słonecznego oblicz kóra godzina jest wtedy w Pekinie (39 N , 116E)

3

Odpowiedzi

2009-11-13T13:07:46+01:00
1. a) 21 marca i 23 września
hs = 90" - 40"
hs = 50"

b) 22 czerwca
hs = 90" - 40" + 23" 27'
hs = 73" 27'

( " - stopnie, ' minuty)

2. Warszawa 17:50
116" - 21" = 95"
15" - 1h
95" : 15" = ok 6h
W Pekinie jest (17:50 + 6h 4min) 23:54
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T13:11:55+01:00
40N
a)w dniu równonocy wiosennej i jesiennej
21 III , 23IX - h=90* - 40*
h= 50*
b)w pierwszym dniu astronomicznego lata
22 VI h= 90* + 23*27' - 40*
h= 123*27' - 40*
h= 83*27'


W Warszawie(21E) jest godzina 17:50, która godzina jest wtedy w Pekinie (116E)

116* - 21* = 95*
95* * 4 min = 380 min = 6h 20 min

17.50 + 6h 20 min = 00.10 następnego dnia .
2009-11-13T15:59:20+01:00
Interesuje nas tylko szerokość geograficzna czyli-40N

w dniu równonocy wiosennej i jesiennej
21 III i 23IX - h=90' - 40'
h= 50'

w pierwszym dniu astronomicznego lata
22 VI h= 90' + 23'27' - 40'
h= 123'27' - 40'
h= 83'27'


W Warszawie(21E) jest godzina 17:50, która godzina jest wtedy w Pekinie (116E)

116' - 21' = 95'
95' * 4 min = 380 min: 60min = 6h 20 min

17.50 + 6h 20 min = 00.10 (kolejny dzień)