3. Komputer biurowy podczas normalnej pracy pochłania około 130 W.
Tymczasem gry z grafiką 3D wymagają od peceta maksymalnej wydajności.
Karta graficzna przeznaczona do gier zużywa 100W.
Łączne zużycie energiiprzez komputer wynosi ok. 250 W. Znacznie niższy pobór mocy jest w czasie - średnio 6 W.
Oblicz, ile należy zapłacić za używanie komputera pozostawionego na cały rok w trybie czuwania.
Przyjmujemy, że cena 1 kWh jest równa 50gr.. Ile czasu bez przerwy pacowałby komputer biurowy, zużywając taką samą ilość energii?

2

Odpowiedzi

2009-11-13T13:01:36+01:00
Moc w czasie czuwania P=6W
Dobowe zuzycie energii
Pd=6W*24h=144W
Roczne zuzycie
Rz=365*Pd=365*144W=52560W=52,56kWh
Koszt 1kWh=0,50PLN
Koszt za rok czuwania komputera=52,56*0,50PLN=26,28PLN

Praca w normalnych warunkach 250W
Wiec
52560/250=210,24
Odpowiedz za caly rok czuwania komputer w normalnych warunkach pracowalby 210,24 godzin ;)
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • azxd
  • Rozwiązujący
2009-11-13T13:10:47+01:00
Dane:
Normalna Praca Komputera Biurowego - 130 W
Gry z 3D - MAX Wydajność !
Karta Graficzna - 100 W

Łączne zużycie Energi wynosi 250 W

Niski poziom Energi pobieranej w czasie czuwania to - 6 W

Szukana
"ile należy zapłacić za używanie komputera pozostawionego na cały rok w trybie czuwania."

Rozwiązanie:

6W na 1h

6 W * 24 h = 144 na 24 h

144 * 356 = 51264 W wykorzystanego prądu przez rok (bez przerwy).

1 kW = 1000 W

51264 W = 51,264 kW

1kWh Kosztuje 50 gr.

51,264 kW * 50 gr = 2563,2 gr

2563,2 gr / 100 = 25,632 zł

Odp1: Za pozostawienie komputera pozostawionego w czasie czuwania na cały rok należy zapłacić 25,632 zł

Komp biurowy podczas normalnej pracy pochłania około 130 W.
Z kartą graficzną 250 W.

Do wykorzystania jest

51264 W = 51,264 kW

51264 W / 356 dni = 144 W / 24h

144 W/ 24 h = 6 W/h

130 W = 1h
51264 W = X

130x = 51264 W /130
394 h = 16 dni

Odp2: Energia wykorzystana przez komputer w stanie czuwania przez 356 dni wynosi 51264 W. Komputer biurowy w trakcie normalnej pracy zużywa 130 W. Wykorzystując pobraną energie komputera w trakcie czuwania komputer jest w stanie działać w przyblirzeniu 16 dni.
5 2 5