Odpowiedzi

2009-11-13T13:10:24+01:00
X=y=28
4:3 czyli dzielimy na 7 części
28÷7=4
x=4 * 4 = 16
y=3*4=12
16+12=28
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T13:10:44+01:00
Stosunek liczb na przykładzie liczb 3 i 18.
Ich wzajemny stosunek wynosi 1:6, można to np tak wytłumaczyć, że 1 razy 3 i 6 razy 3 czyli 18 jest 6 razy większe od 3

A co do odpowiedzi na pytanie to masz stosunek 4:3
Wprowadzasz sobie niewiadoma a i układasz równanie
4a + 3a = 28
7a = 28
czyli a = 4

a więc jedna z liczb to 4 * 4 a więc 16
a druga 4 * 3 a więc 12
2009-11-13T13:16:21+01:00
A+b=28
stosunek 4:3
4+3=7

czyli:
28/7=4

a=4*3=12
b=4*4=26

sprawdzenie: a+b= 12+16=28

Stosunek dwóch licz to taka proporcja. Ile czegoś jest względem czegoś.