Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T13:29:50+01:00
Prady cieple na ziemi przemieszczaja sie głownie wzdluz wschodnich wybrzezy kontynentu i biegna w kierunku biegunow. Prady zimne okrazaja zachodnie czesci kontynentow biegna w kierunku rownika.


szaroziemy wystepuja w klimacie umiarkowanym cieplym, podzwrotnikowym i zwrotnikowym suchym. Glownie pustynie
1 1 1
2009-11-13T15:02:05+01:00
2)szaroziemy występują w klimacie zwrotnikowym i podzwrotnikowym , kontynentalny , pustynie,półpustynie ( W klimacie suchym roślinność nie tworzy zwartych pokryw i dostarcza niewielką ilość materii organicznej.Podłoże jest mocno przesuszone,więc rozkład jest powolny.Gleby te są mało żyzne i często zasolone.
1 1 1