Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T13:29:42+01:00
X pojemnosc zbiornika w litrach
jest napelniony w ¼ pojemnosci, jesli dolejemy 15 l mamy ⅞pojemnosci, co zapisujemy tak

¼x+15=⅞x
15=⅞x-¼x
15=⅞x-2/8x
15=⅝x
x=15 razy 8/5
x=24 l
pojemmnosc zbiornika jest rowna 24 litry
4 5 4
2009-11-13T14:09:43+01:00
15l=7/8-1/4=7/8-2/8=5/8- tyle wlał
15l:5/8=15x8/5=24l - odpowiedz
2009-11-13T14:26:31+01:00
Zbiornik ma 24 litrów.

*1/4= 2/8

*7/8-2/8=5/8
15l : 5=3 - ilośc jednej częsci zbiornika.

8 czeci razy 3 litry w każdej 8*3=24