Odpowiedzi

2009-11-13T13:32:39+01:00
Znajdz dwie liczby ktorych suma wynosi 7,2, a iloraz 4/5 (czyli cztery piąte)
a-I liczba
b-II liczba
a+b=-7,2
a/b=4/5

4/5b+b=7,2
a=4/5b

9/5b=7,2
a=4/5b

b=72/10*5/9
a=4/5b

b=4
a=4/5*(4)=1/5
1 5 1
2009-11-13T13:37:30+01:00
X+y=7.2
x÷y=4/5=0.8
x=7.2-y

7.2-y/y=0.8 /*y
7.2-y=0.8y
7.2=0.8y+y
7.2=1.8y /÷1.8
y=4

x+4=7.2
x=7.2-4
x=3.2
spr.4+3.2=7.2
3.2÷4=0.8
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T14:03:25+01:00
X+y=7,2
x/y=4/5 /y

czyli x=4/5y
podstawiamy
4/5y+y=7,2
9/5y=36/5/razy 5/9
y=4
czyli
x+4=7,2
x=7,2-4
x=3,2

suma
x=y=7,2 czyli 3,2+4=7,2

iloraz
x/y=4/5
3,2=16/5
16/5:4=16/5*1/4=4/5

Odp. Szukanymi cyframi są x=3,2, y=4
1 5 1