1.Do szkolnego klubu sportowego Tęcza należy 36 chłopców i 24 dziewczynki.
a)W międzyszkolnych zawodach w tenisie stołowym uczestniczyło 37.5% wszystkich dziewcząt z Tęczy. Ile dziewcząt należących do klubu nie brało udziału w zawodach?
b)W zawodach lekkoatletycznych wzięło udział 85 % członków klubu. Stanowili oni 17 % wszystkich uczestników zawodów. Ilu uczniow startowało w tych zawodach ?
c) Do klubu tęcza należy 10 % wszystkich dziewcząt i 20 % wszystkich chłopców w szkole. Ilu uczniów jest w tej szkole ? O ile procent mniej jest w tej szkole chłopców niż dziewcząt ?
e) Po sukcesie na zawodach liczba członków klubu wzrosła do 84 osób. O ile procent wzrosła liczba członków Tęczy ?

POMÓŻCIE ! ALE PISZCIE ROZWIĄZANIA !!! DZIĘKI

3

Odpowiedzi

2009-11-13T13:37:52+01:00
A].24 to 100%
37,5%*24=9
24-9=15
b]85%*60=51
17/100x=51
x=51*100/17=300
c]10/100x=24
x=24*100/10=240
20/100x=36
x=36*100/20=180
240+180=420
240-180=60
60/240*100%=25%
więcej o tyle chlopcow
e]24+60=84
24/60*100%=40% [ mam nadzieje , że pomoglam ] ;]
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T13:49:12+01:00
A)
24 100%
x 37,5

2x = 6 * 3
2x = 18
x= 18 : 2
x = 9

24 - 9 = 15

b) 24 + 36 = 60

60 * 0,85 = 51

51 17%
x 100 %

x = 300
Odp. Startowało 300 uczniów

c)
24 10%
x 100 %
x= 240 <- tyle jest dziewcząt w szkole

36 20 %
x 100%
x = 180 <- tyle było chłopców w szkole


240 + 180 = 420


240 x
420 100%

x= 57 %


180 x
420 100 %
x = 43 %

57 % - 43% = 14 %
Odp. O 14 %
d)
1 5 1
2009-11-13T13:53:25+01:00