Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T13:59:53+01:00
Park Narodowy Glacier (ang. Glacier National Park) - park narodowy położony w północno-zachodniej części stanu Montana w Stanach Zjednoczonych, przy granicy z Kanadą. Utworzony w 1910 roku park zajmuje powierzchnię 4 102 km² i obejmuje swoim zasięgiem dwa pasma górskie w obrębie Gór Skalistych. Na jego obszarze znajduje się ponad 130 nazwanych jezior i żyje ponad 1000 gatunków roślin i setki gatunków zwierząt. Znajduje się w nim również kilkadziesiąt lodowców, od których wywodzi się nazwa parku, którą można dosłownie przetłumaczyć jako "park narodowy lodowców". Park zarządzany jest przez agencję federalną National Park Service i odwiedzany corocznie przez około 2 miliony turystów.

Na północy Park Narodowy Glacier graniczy z Parkiem Narodowym Waterton Lakes położonym w Kanadzie. Łącznie oba parki tworzą ustanowiony w 1932 roku Międzynarodowy Park Pokoju Waterton-Glacier. W 1976 roku został on uznany za rezerwat biosfery UNESCO, a w 1995 roku wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO.


:**
1 5 1
2009-11-13T14:54:06+01:00
Ja proponuje Park Narodowy GLACIER. Nazwa parku wywodzi sie z tego poniewaz znajduje sie tam kilkadziesiat lodowców..
Jest połozony w północno zachodniej czesci stanu Montana w Stanach Jednoczonych. Na jego obszarze jest 130 nazwanych jezior i znajduje sie ok 1000 gatunkow roslin.. ;))