1* po─łącz
a Aby odstraszyć obywateli od łamania prawa
b Aby ustanowiono prawo było sprawiedliwe
c Aby mieszkańcy tery uchronić przed głodem
1 z karzdej rodziny jeden syn miał wziąść udział w wyprawie kolonizyjnej
2 zorganizowano wyprawę kolonizyjną
3 kara smierci groziła osobą unikającym uczestniczenia w wyprawie
2*Rozwiąż krzyżówkę
1 Ustruj ateński 10 liter
2 Kraina w kturej lerzą ateny 6 liter
3 Urzędnicy doprodzący ateńską armię 9liter
4 gliniana skorupka urzywana przez ate ńczyków podczas głosowania.
8liter
5 Wybitny polityk ateński żyjący w 5 w.p. n. e.
3*połącz
1 agora
2 akropol
3 niewolnik
4 pireus
5 partenon
__________
a) najwarzniejsza świątynia aten
b) ufotykowanie wzgurze swiątynne
c) główny port ateńskiej polis
d) człowiek będocy własmością innej osoby
e) ateński rynek
To na poniedziałek błagam zrubcie

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-13T14:25:52+01:00
1* połącz

a Aby odstraszyć obywateli od łamania prawa 3 kara smierci groziła osobą unikającym uczestniczenia w wyprawie
b Aby ustanowiono prawo było sprawiedliwe 1 z karzdej rodziny jeden syn miał wziąść udział w wyprawie kolonizyjnej
c Aby mieszkańcy tery uchronić przed głodem 2 zorganizowano wyprawę kolonizyjną

2* sory nieumiem, dawno to brałem ...

3*połącz
1 agora e) ateński rynek
2 akropol b) ufotykowanie wzgurze swiątynne
3 niewolnik d) człowiek będocy własmością innej osoby
4 pireus c) główny port ateńskiej polis
5 partenon a) najwarzniejsza świątynia aten
mam nadzieję że choć trochę pomogłem ;P





10 4 10
2009-11-13T14:29:20+01:00
A 3
c 1
b 2

1 Demokracja
2 Attyka
3 stratedzy
4 Ostracyzm
5 Perykles


1 e
2 b
3 d
4 c
5 a
5 4 5
2009-11-13T15:02:04+01:00
A3
b1
c2

1.demokracja
2.attyka
3.stratedzy
4.ostrakon
5.perykles
6 4 6