Odpowiedzi

2009-11-13T14:38:00+01:00
2.
- bezwonny
- wypycha materiał
- bezbarwny

3.
Nie spełniły bo by koło się gniotło na dole, a do góry szła ku woda.
3 3 3
  • Użytkownik Zadane
2009-11-13T14:52:29+01:00
No to tak:) Zadanie2
Wypycha materiał jest bezwonny i bezbarwny
Zadanie3
Nie spełniły by ponieważ koło by sie gniotło na dole a woda by szła ku górze
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-13T15:59:47+01:00
1- gazy charakteryzują się dużą sprężystością ponieważ ich cząsteczki są położone daleko od siebie i poruszają się ruchem chaotycznym. Właśnie ta właściwość jest wykorzystywana przy pompowaniu opony. Ponieważ dętka jest ograniczona przez oponę to zakładamy , że ma stałą objętość. Podczas pompowania gaz spręża się, zwiększając ciśnienie.Gazy pomimo sprężenia są lekkie. Zapewniają dobra amortyzację.
2- ciecze są o wiele mniej ściśliwe niż gazy. Ich cząsteczki są ułożone gęściej, choć w mniejszej odległości niż w ciałach stałych. Ta ściśliwość cieczy jest wykorzystywana w hydraulice-napędy np. siłowniki hydrauliczne.
Opona wypełniona cieczą, była by ciężka. amortyzacja słaba, pewnie doszła by duża bezwładność i słaba stabilność pojazdu.
4 5 4