Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-13T15:09:02+01:00
1.Bohaterowie fikcyjni:Zbyszko z Bogdańca,Maćko z Bogdańca,Jurand ze Spychowa,Danusia,Jagienka
Bohaterowie historyczni:Władysław Jagiełło,Księżna Anna Danuta,Konrad von Jungingen,Ulryk von Jungingen,Witold,Janusz książę mazowiecki
2.wydarzenia historyczne:
-proby opanowania Żmudzi przez zakon krzyzacki(ekspansja panstwa zakonnego na wschod)
-proba zamkniecia Polakom dostepu do morza
-usilowanie doprowadzenia do konfliktu miedzy Polska a Litwa a takze pomiedzy Polska i Cesarstwem Niemieckim
-smierc Krolowej Jadwigi
-zmiana na stanowisku wielkiego mistrza zakonu krzyzackiego -umiarkowanego Konrada von Jungingen zastapil brat Urlyk
wybuch wojny polsko-krzyzackiej w 1409roku
-bitwa pod Grunwaldem w 1410 roku
3.watek glówny:dzieje nieszczesliwej milosci Zbyszka i Danusi
ktorych losy zostaly skomplikowane przez wydarzenia i okolicznosci historyczne
watki poboczne:watek Juranda ze Spychowa,Maćka z Bogdańca,Jagienki i Zbyszka,watek historyczny
14 3 14
2009-11-13T15:29:55+01:00
1.Postaci historyczne:
-Królowa Jadwiga
-Król Władysław Jagiełło
-Zawisza Czarny
-Książę Witold
-Księżna Anna Danuta
-Książę Juliusz Mazowiecki
-Konrad von Jungingen
-Urlich von Jungingen
-Rycerz Polwała
-Księżna Aleksandra
-Książe Ziemowit
Postaci fikcyjne:
-Jaśko z Bogdańca
-Zbyszko z Bogdańca
-Maćko z Bogdańca
-Jurand ze Spychowa
-Danusia
-Jagienka
2.Wydarzenia historyczne:
-Oczekiwanie na narodziny królewskiego dziecka
-Śmierć Królowej Jadwigi
-Powstanie na Żmudzi
-Zjazd w Rosiążu
-Litwa zżeka się Żmudzi
-Bitwa pod Grunwaldem
wydarzenia fikcyjne:
-Śmierć matki Danusi
-Śmierć Danusi
-Pojedynek Zbyszka z Rotgielem
-Ślubowanie wierności Zbyszka dla Danusi
-Uratowanie życia Zbyszkowi przez Danusię
-Miłość Zbyszka do Danusi i Jagienki
3.wątki główne:
-Śmierć Danusi
-Porwanie Danuśki
-Ukaranie Zbyszka za napaść na Krzyżaka
-Okaleczenie Juranda
Wątki poboczne:
-Śmierć Rotgiera
-Uczta w gospodzie,,Pod Lutym Turem"
12 4 12