Odpowiedzi

2009-11-13T15:15:01+01:00
Najpierw liczymy pole powierzchni fontanny
P=3*3TT <3 bo potrzebujemy promień a nie średnice i te trzy ma być w potedze napisałam tak bo potęgo na klawiaturze komputerowej pisać nie umiem :) >
P=9TT <m kwadratowych>

a teraz pole powierzchni chodnika i fontanny
promień tego to będzie 3+1=4
P=4*4TT=16TT

16TT-9TT=7TT
czyli pole powierzchni chodnika to 7 TT metrów kwadratowych


^^
2009-11-13T15:26:17+01:00
D=6m
r=3m
p fontanny= π3²=9π
d=8
r=4
p fontanny i chodnika=π4²=16
16-9=7- powierzchnia chodnika


ps. chodnik pisze się przez "ch" ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T15:47:08+01:00
r 1( jeden na dole) = 3 _________Pch =?(pole chodnika)
r 2(dwa na dole) = 3+1 = 4
Pch= Po2(dwa na dole) - Po1 (jeden na dole)
Pch= ∏ r 2(dwa na dole ) kwadrat (czyli dwa na gorze) - ∏ r 2(dwa na dole) kwadrat (dwa na gorze)
Pch=∏ 4 kwadrat - ∏ 3 kwadrat
Pch 16 ∏ - 9 ∏
Pch = 7 ∏ m kwadratowych
lub mozna przyblizyc
Pch≈ 7 * 3,14
Pch ≈ 21 , 98 ≈ 22 m kwadratowe
odp. Powierzchnia chodnika wynosi 7 (pi ) m kwadratowych lub gdy napiszesz z dzialaniem w przyblizeniu to wtedy :
odp.Powierzchnia chodnika wynosi w 22 m kwadratowe (w pzrybilzeniu)