Odpowiedzi

2009-11-13T15:25:07+01:00
Największe zaludnienie w Ameryce Południowej koncentruje się na przecięciu 45oW z Zwrotnikiem Koziorożca.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T16:18:46+01:00
Gęstość zaludnienia powyżej 50 osób/km²:
- rejon Wielkich Jezior
- wybrzeża Oceanu Atlantyckiego.

Gęstość poniżej 1 osoby/km²:
- Grenlandia
- Północna Kanada

Nierównomierność w osiedalniu jest spowodowana tym, że ludzie wolą osiedlać się w pobliżu dostępu do wody. Sprzyja temu też łagodniejszy klimat.