Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T15:25:52+01:00
Aleksandria-Zależy jaka.Aleksandria Egipska-Aleksander Wielki
Ateny-Perykles
Sparta-najsilniejsze greckie polis
Palestyna-Miejsce pielgrzymek
Jerozolima-Stolica królestwa Izraelu obecnie i za czasów panowania Salomona i Dawida
Betlejem-Miejsce urodzenia Mesjasza,syna boga Jedynego
Delfy-Wyrocznia Delficka-miała na imię Pytia
Rzym-Stolica imperium Rzymskiego,wg. legendy założona przez Romulusa i Remusa
Pompeje-Zalane przez Wezuwiusza
Olimpia-Pierwsze igrzyska olimpijskie się tam odbyły.
7 4 7
2009-11-13T15:29:46+01:00
Aleksandrię - nie wiem.;/
Atenach od razu nasuwa się skojarzenie z pierwszą w dziejach demokracją.
Sparta - związek z funkcją religijną drugiego króla
Palestyna - kraina położona na terenie Bliskiego Wschodu, pomiędzy brzegiem Morza Śródziemnego a rzeką Jordan
Jerozolima - Ściana Płaczu, kościół Świętego Grobu oraz Kopuła na Skale. Judaizm
Betlejem - Położone w Judei, na obszarze Zachodniego Brzegu Jordanu, tam urodził sie Jezus
Delf - prastare miasto i świątynia grecka
rzym - Cesarstwo zachodniorzymskie , Królestwo rzymskie – dzieje miasta Rzym i państwa rzymskiego do roku 509 p.n.e.
# Republika rzymska – losy państwa rzymskiego w latach 509-27 p.n.e.
Olimpia - miasto w Grecji, miejsce starożytych igrzysk olimpijskich

4 4 4
2009-11-13T15:29:45+01:00
Aleksandria - dawna stolica Egiptu, dawny port egipski, miasto założył Aleksander Wielki

Ateny - miasto to również było pod okupacją niemiecką

Sparta - słynna bitwa spartańska

Palestyna - ważne miasto chrześcijańskie

Jerozolima - śmierć Chrystusa

Betlejem - narodziny Chrystusa

Delfy - świątynia

Rzym - słynne miasto - państwo w starożytności, Juliusz Cezar

Pompeje - zaginione miasto odkryte dopiero w epoce Oświecenia

Olimpia - pierwsze miasto, które zapoczątkowało olimpiady sportowe
5 4 5