1.Zamień na:
ary:
2580cm2
1080dm2
315m2
0,75ha
hektary:
25600dm2
12850m2
480a
14 4/5a
2.Oblicz długość boku kwadratu o takim samym polu, jak pole:
a)trójkąta o podstawie 13 7/11 cm i wysokości 14 2/3 cm
b)rombu, którego przekątne są równe 29,6 dm i 37 cm
3.Ile należy kupić płytek podłogowych o wymiarach 35 cm na 35 cm, aby przykryć podłogę prostokątnego holu, którego szerokość jest 3 razy mniejsza od długości równej 8,4 m?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T15:31:50+01:00
1.Zamień na:
ary:
2580cm2=0,002580a
1080dm2=0,1080a
315m2=3,15a
0,75ha=75a
hektary:
25600dm2=0,025600ha
12850m2=1,2850ha
480a=4,80ha
14 4/5a=14,8a=0,148ha
2.Oblicz długość boku kwadratu o takim samym polu, jak pole:
a)trójkąta o podstawie 13 7/11 cm i wysokości 14 2/3 cm
P=1/2*150/11*44/3=6600/66=100
P=a²
a²=100
a=10
b)rombu, którego przekątne są równe 29,6 dm=296cm i 37 cm
P=1/2*296*37=5476
a²=5476
a=74
3.Ile należy kupić płytek podłogowych o wymiarach 35 cm na 35 cm, aby przykryć podłogę prostokątnego holu, którego szerokość jest 3 razy mniejsza od długości równej 8,4 m?

P=8,4*1/3*8,4=23,52m²=235200cm²
P=35X35=1225
235200:1225=192
trzeba kupić 192 płytki
2 5 2
2009-11-13T15:36:46+01:00
1. 2580cm2 - 0,00258a
1080dm2-0,108 a
315m2- 3,15 a
0,75ha- 75 a
hektary:
25600dm2-0,0256ha
12850m2-1,285 ha
480a-4,8 ha

2.
a) a=13 7/11 cm
h=14 2/3 cm

P=1/2 * a * h
P=1/2 * 13 7/11 * 14 2/3
P=1/2 * 150/11 * 44/3
P=100 cm²

Pkwadratu = a * a
100 cm²= a²/√
a = 10 cm - bok kwadratu ,

b)Prombu = 1/2 d₁ * d₂
P=1/2 * 296 * 37
P=5476 cm²


5476cm² = a² /√
a=74 cm



zadanie 3.
szerokośc płytek - 35 cm
powierzchnia jednej płytki - 35 * 35 = 1225 cm²=0,1225m²

długośc holu - a - 8,4 m
szerokość holu - 8,4 / 3 = 2,8 m

powierzchnia holu (pole) - 2,8m*8,4m=23,52m²²


23,52m² / 0,1225 m² =192 - tyle nalezy kupic płytek . ;D
1 2 1
2009-11-13T17:00:56+01:00
1.Zamień na:
ary:
2580cm2=0,002580a
1080dm2=0,1080a
315m2=3,15a
0,75ha=75a
hektary:
25600dm2=0,025600ha
12850m2=1,2850ha
480a=4,80ha
14 4/5a=14,8a=0,148ha
2.Oblicz długość boku kwadratu o takim samym polu, jak pole:
a)trójkąta o podstawie 13 7/11 cm i wysokości 14 2/3 cm
P=1/2*150/11*44/3=6600/66=100
P=a²
a²=100
a=10
b)rombu, którego przekątne są równe 29,6 dm=296cm i 37 cm
P=1/2*296*37=5476
a²=5476
a=74
1 1 1