Odpowiedzi

2009-11-13T15:22:53+01:00
Klimat podzwrotnikowy- obejmuje obszar na którym średnia temperatura najchłodniejszego miesiąca wynosi +10°C. Pory roku wyznacza roczny przebieg temperatury, opadów. W tej strefie wschodnie wybrzeża kontynentów są w większości wilgotne (głównie dzięki monsunom letnim i ciepłym prądom morskim), zachodnie natomiast, leżące pod wpływem klimatu śródziemnomorskiego, średnio wilgotne lub nawet okresowo suche.
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T15:23:28+01:00
Strefa klimatów podzwrotnikowych (subtropikalnych) obejmuje obszar na którym średnia temperatura najchłodniejszego miesiąca wynosi +10°C i więcej w klimatach morskich oraz 0°C i mniej w klimatach kontynentalnych, zaś opady występują przeważnie w chłodnym półroczu (w klimatach monsunowych latem). Pory roku wyznacza roczny przebieg temperatury, opadów. Wyróżnia się pięć typów tego klimatu:
-morski (z odmianą monsunową, np. Hiszpania, Włochy i Grecja)
-pośredni (z odmianą monsunową)
-trzy różniące się suchością klimaty kontynentalne.
W tej strefie wschodnie wybrzeża kontynentów są w większości wilgotne (głównie dzięki monsunom letnim i ciepłym prądom morskim), zachodnie natomiast, leżące pod wpływem klimatu śródziemnomorskiego, średnio wilgotne lub nawet okresowo suche.

2 4 2
2009-11-13T15:25:13+01:00
Granicznymi równoleżnikami tej strefy są zwrotnik Raka i zwrotnik koziorożca. Tylko w tej strefie słońce w południe może świecić pionowo nad głową. Klimat jest bardzo ciepły najcieplejszy jaki może być.
2 3 2