Odpowiedzi

2009-11-13T15:54:48+01:00
Miejsce:W Grecjii W dowolnym mieście na świecie
Dyscypliny:Skok w Dal,rzut oszczepem,zapasy boks,piłka nożna,siatkówka,bobslej
Uczestnicy:Mężczyźni Mężczyzni i kobiety
Publiczność:obywatele Wszyscy ludzie
Nagrody:Wieńce Laurowe Medale,puchary,podium
2 3 2
2009-11-13T15:56:46+01:00
Kiedyś :
ilość dyscyplin - mniejsza / teraz dużo
trwanie igrzysk: kiedyś 5 dni teraz 2 tygodnie
zawodnicy: kiedyś tylko greccy, teraz zawodnicy z pięciu kontynentów /
kiedyś startowali tylko mężczyźni, teraz także kobiety /
agrody: kiedyś wieńce ze świętego drzewa, teraz medale /

Wymień podobieństwa między igrzyskami starożytnymi a współczesnymi?
co 4 lata, niektóre dyscypliny, składanie przysięgi, znicz olimpijski – teraz, święty ogień – kiedyś
Dlaczego igrzyska sportowe rozgrywane co 4 lata nazywamy olimpiadami?
/ olimpiada pochodzi od nazwy miejscowości w której odbyła się pierwsza olimpiada w starożytności - Olmpia
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T15:57:55+01:00
Antyczne igrzyska
Miejsce:Olimp
Przykładowe dyscypliny:p. skoki w dal, rzuty oszczepem i dyskiem, zapasy, boks
Uczestnicy:Mężczyźni
Publiczność:obywatele
Nagrody:wieniec laurowy i sława



Współczesne igrzyska
Miejsce:Różne miejsca
Przykładowe dyscypliny:bieganie , skok w dal , rzut oszczepem i dyskiem ,piłka nożna
Uczestnicy:kobiety,mężczyźni
Publiczność:ludzie
Nagrody:medal,puchar

11 3 11